Lite av mitt jullov :)

Imorgon är det skola igen för min del och jag har haft ett så himla bra lov.
Först så var jag bara hemma och firade jul med min bror, pappa, farmor och farfar, mysigt.
Sen så den 29/12 tog jag tåget upp till min kusin, blev massa strul på vägen men de vare värt.

En dag blev det att åka in till Valbo och kolla runt lite, min kusin skulle byta en tröja och jag hade
bestämt att inte köpa något. Men ändå så köpte jag lite onödiga saker, hah.
Efter ett tag hade vi gått runt och kollade i de flesta affärerna så vi satte oss och tog en fika, jag bjöd som
jag brukar göra. Efter det gick vi in i affärer vi redan hade varit inne i och min kusin köpte en tröja.
Sen gick vi in på Coop för att vi skulle köpa dricka men de vi ville ha fanns inte så vi bestämmde oss för
att köpa en Ben & Jerry.
Fast det blev ingenting med glassen för vi hann inte köpa den för vi trodde att min kusins mamma och mormor
skulle handla iaffären som dom sa.
Men sen åkte vi till Ica  Maxi och så handlade min kusins mamma där. Jag och min kusin gick runt och kollade
om drickan vi ville ha fanns där och det gjorde de. Så vi tänkte köpa drickan och lite godis men det var 18års
åldersgräns på drickan, hah.

Sen när vi hade handlat där och väntade på de andra så fick vi för oss att vi ville köpa korv så jag bjöd på
varsin korv till mig och min kusin.

Jag som sa att jag inte skulle köpa något, det sket sig. Men som jag alltid säger när jag är hos min kusin, vi träffas ju inte så ofta så lite pengar kan jag ändå spendera.

Någon dag senare på eftermiddan/kvällen blev min kusin sugen på pizza så vi fick pengar av min mamma för
att gå iväg till ett ställe och äta.

Nyår var en bra dag, jag och min kusin vaknade på morgonen( ingenaning vad klockan var) och så tog vi det bara lungt. Sen senare fixar vi oss iordning för snart skulle ''gästerna'' komma.

Under kvällen fick vi jättegod mat och hade det kul, mer vill jag inte säga :)
Sen vid elva tiden gick vi till min mormor och morfar där de hade besök och så var det lite sång och sånt där.
När klockan blev 12 gick vi ut och fick champange( stavning?) och min morfar hade några raketer som han smällde.

Efter det blev det att gå hem till kusinen och sova.

Nästa dag var ju typ lika galen den också, hah, nerå. Men på kvällen så spelade jag och min kusin in massa klipp på min webbcam. Vi sjöng och lekte fjortisar, haha :) Några klipp finns på youtube.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0